Vilken hysteri

Midsommar kväll...
Folk som springer som galningar...
Tömer sina konto för att se vem som får mest alkohol på det välfyllda bordet av sill,av all dess slag...
Potais..gräddfil & gräslök..
Av vilken andledning?
Att fira med dina närmaste vänner?
Din kära familj?
Eller bara se vem som super bort sitt minne först & MEST?
Vem som gör bort sig mest på denna hysteriska sommar kväll?


Ska man se Midsommar som en kväll av glädjen att få tillbringa med sina nära & kära?
Eller en kväll där du spenderar så mycket pengar på skit så du har ångerst resten av året?



Kort & Gott...GLAD MIDSOMMAR PÅ ER

Vad tror du ?

Tror du på Ödet?
Att allt du gör har en mening?
Att just något fick dig att ta den vägen i stället för den andra vägen?


Att det finns en mening i allt ?
Att allt har en betydelse i ditt liv?
Eller är allt planerat in i minsta detalj?


Hur du ska leva ditt liv?
Vilket jobb du ska ta?
Hur många barn du ska ha?
Vem du ska leva resten av ditt liv med?
Tror du på äkta kärlek?
Finns verkligen Mannen med stort M?
Har du hittat den själsfrände?
Finns det verkligen en till alla?

Har du hittat lycka?
Vad är lycka?
Jobb?Hus?Barn?pengar?Kärlek?


Många ständiga frågor som alltid kommer att cirkulera....
Men Finns det svar?
Kommer jag nånsin hitta svar?


Går smärtan bort?

                                                                                 



Önskar att du fanns här brevid mig...
Ha en trygg axel att gråta ut hos när jag känner att världen rasar sammman för mig...
Du var min klippa...
Se hur du ler när jag berättar hur bra jag mår nu...Du var så fin när du log...

Att få dela min lycka med dig...

Folk säger att tiden läker alla sår....Men hur lång tid??
Att med tiden så känns det bättre....

Åren har gått...tiden har passerat mig flera gånger..
Men jag mår inte bättre för det..


Hur ska jag kunna glömma?
Hur ska jag kunna släppa smärtan?
Hur ska jag fylla tomheten efter dig?


Smärtan vill inte gå bort..Det gör ont..Jag saknar dig....

Grymhet & kall kyla


Skillnaden är en hårfin gräns....

Det finns vänner & sen finns det vänner....
Vet du skillnaden på villka som är dina riktiga?


De finns vänner,som du träffar enbart när du är ute på en bar runda...
Då ni båda är så pumpade med alkohol så ni inbillar er att ni är världens bästa vänner & inget kan skilja er åt..
Dagen efter vet du knappt vem du pratat med ,du minns inget ansikte eller deras namn...


De finns vänner som enbart råkar hitta ditt nr om du råkar vara barnledig just den helgen,då kan det ju vara bra att ha dig som vän, eller om de råkar veta att du ha lyckats få ekonomiskt plus just den månaden..då är du ju en guld gruva för dom.

Sen finns det vänner, du kan ringa när som helst på dygnet...
De har sett dig i världens undergång..delat din lycka ,kan alla dina hemligheter..även de mörkaste & ändå stannat kvar i ditt liv..
Accepterar dig,för den du är...Alla dina fel & brister...
Även om ni båda är uppe i ert eget liv, & inte finner tid att ringa varje dag, så vet ni endå-alltid att just den vännen alltid finns där, du vet alltid var du har dom.
Det är ingen som tar dig för givet..ingen som du tar för givet...Det finns respekt imellan er..


Skillnaden på en vän & en vän, är hårfin...
Du ska bara lära dig skilllnade på vilken vän som är värd att dela ditt liv med...


Super Morsa...Eller Det kallas Verklighet?

Vad ska du göra när du har över 40graders feber?
Näsan rinner & skallen slutar inte & dunka?
När du har en 6-årig liten tjej hemma?
När du har högar med tvätt du måste ta hand om? Mat som måste lagas?

Lägga dig ner & sova? Skita i allt som heter Ansvar? Nej..Du får f'n ta & bita ihop.. Ta ditt eget ansvar för din familj...


Eller kan du
bara njuta av att du har just den underbaraste mannen i ditt liv...
Han som lagade maten,samtidigt som han håller ett hök-öga på din lilltjej som leker utanför, innan han körde till sitt 12-timmats pass.. Han som ber dig gå & vila,så tar han den gigantiska högen med disk...


Ja,alla har inte denna turen i sitt liv...
Tro mig,jag levde själv med min
dotter innan...
Då var det bara & bita ihop & kämpa sig igenom alla motgångar..


image2

Detta är just varför jag inte kan sluta le

image2
Kan livet bli bättre?

Nej inte för mig, är så grymt nöjd med min tillvaro så det går inte att beskriva i ord.

Skumt??

Livet kan då vara skumt ibland, mitt är då både skumt & udda..men jag älskar mitt liv..
Nu gör jag iallafall...
För första gången på flera år, så inser jag vad livet har att erbjuda...
Att det är okej att vara lycklig ,att äntligen må bra...att känna att du får en annan individ att må bra..
Känna den där saknaden när han går utanför dörren..Att känna hur barnslig du blir när du hör hans namn..Du bara fnissar & kan inte sluta le...
Kunna överraska & bli överraskad...
Få uppskattning & inte bli tagen för givet...


Livet kan bli underbart,du väljer bara vilken väg du ska ta i den där väg korsningen... 

Nu ska vi se

Nu ska jag börja blogga, dela med lite av mitt liv..
Mina känslor & funderingar....
Låta er läsa om just mig BARA_HON_SOFIE...
Välkommna


RSS 2.0