Vår Jul....

Det var nog den mysigaste Jul jag upplevt på länge, kankse kan det bero på att hela livet ändrats på det sista året?
Men det var så mysigt!
Vi började på Lille Julafton.... Samlades hos Mamma & R & käka Kräftor!
(Vår familje tradition)image415

Efter den goa maten satte vi oss i soffan & tog en drink eller visa tog två... Hahahahah
image420image421image422
Barnen lekte & stoja länggeeeee...Men Vår lilla tjej däcka så klart så fort vi satte oss i bilen hem ...
Det var vår Lille julafton....

***************************************************************************************************************************************


JULAFTON!
image426

Det var god julmat & glatt humör...Barnen gick i tidernas väntad.....på Tomten!
Jaaaa, Sima Väntade med....
Men först var det ju Kalle Anka!image467
 Fick Min egen Mys stund med Sima...
Sen Var det Mat Tajm!
image435 
image436
image437
image438


Mumssss... Sen mätta & belåtna så var det dax för väntan efter Tomten......
image439
image440image441
Ohhhh,Äntligen kom Tomten!!! Med en massa paket..Wieeeeeee!!!!!!!!!!!!
Barnen tog så snällt fram en stol den snälla Tomten skulle sitta på...& sen satte dom sig så snällt framför & Vänta.......

Men alla baren fick massor av julklappar....

image443image444Ef
image445image446
Efter ett par klappar var det dax att börja krama Tomten....
image447
Jaaaa, Även Vi Stora .....
image448image450image451image452image453image454
Sååå Sen var det dax för klapp öppning & lek med diverse saker som barnen fått....Klart även de stora barnen fatta tycke av leksakerna....
image455image456

Efter att barnen lekt färdigt var det dax för gröt, kaffe & godis....



image461image462
image463image465
Jaaa, Det var allt från oss....
God Fortsättning På Er Alla!


Han är min drivkraft...

När T hade gått & lagt sig igår..Lämna han en liten "surprise" till mig & läsa....Hela jag rös till.. & bara njöt av tanken på hur lycklig jag är just nu!

*Enjoy*



07-12-25 Till dig ifrån mig


kan du älskar mig,
som jorden älskar månen?
som sjömannen älskar havet?
som tåget älskar rälsen?
som fångar älskar flyken?
som barnen älskar julen?
som korten älskar turen?
som romeo älskar julia?
och som jag älskar dig?

********************************************************************************

Tänk att ödet förde oss tillbaks till varanndra!

Att vår horisont inte låg längre bort än vad vi trodde när vi gick ensamma på stans kalla gator.

Den förbjudna åtråheten var en spännande melodi i den orkelösa verkligheten.

Jag älskar att vakna upp och se att du ligger bredvid mig, då jag kan se på ditt vackra ansikte som för mig är så vackert att jag inte kan beskriva det med ord. Du blir ett beroene med din varma kärlek till mig och dom två små..

Nu när vi fyra ska bli fem så vill jag med detta önska dig och oss en riktgt God Jul och Gott Nytt År...

Jag älskar dig/Er och det är er som är min drivkraft och hopp i livet.

TACK för att ni ger mig det...

/Thomas

*********************************************************************

det är skrämmande att älska någon så man hatar sig själv.
det är skrämmande att jag tar slut när vi tar slut.
det ä skrämmande att jag behöver dig mer än vad jag älskar dig.
det är skrämmande att det någon dag inte kommer finnas oss, ingen jag


***************************************************************************************************************************'*************



 


##%%%***&&&

Han som inte är människa nog att ha normalt vett att ringa sin dotter på hennes Födelsedag...& Själva Julafton,har man ingen respekt för & förtjänar då inte att ha lyckan att se henne i fortsättningen!
Detta har pågått i de sista 4åren... & Man blir ganska trött på att ge en sådan människa fler chanser....
Vad hans andledningar är, det vet man aldrig..Antingen är det fel på han eller hans manlighet... Vem vet... & Vem orkar bry sig??
Men Konstigt nog lyckas han alltid hitta rätt nr, då han intagit lite alkohol & samvetet knackar på...
Men det tycker ja att han ska sluta med... Blir bara mer patetisk i mina ögon!


Jul!!!!

Då har vi varit på Lillans Första skolavslutning...
Sååå mysigt
image412


Sen Var vi hos T pappa & fick julklappar till Lillan & Sima....Den fick öppnas i går trots att inte Tomten kommit än... & den var mer än väl uppskattad!image413
Nu ska vi Fira Jul & det skall bli för jäkla mysigt!
Vi har ju mycket att se fram imot...

Så God Jul & Gott Nytt År På Er!
image414

Puhhh

Vad man lyckas samla på sig sk*t saker...
Bahhh...
Dock var det inte så längesen man sorterade & kasta saker...
Nu har man lyckats samla lika mycket saker & ska på det igen...

Sortera..kasta..packa... Isshhhh

Nåväl... Få se det positiva i det hela...
Njuta av Huset i stället ..ska bli så skönt att lämna K-Town igen....


Nå får väl ta tag i resten nu..Puhh
Ha en trevlig afton gott folk!

Surprise!

Japp det fick ja idag , mammen hade köpt en nya digital kamera !
Åhh det behövdes verkligen!
Blev så himla glad när mannen kom hem med den idag!
image411



Tisdag kväll...

Idag har det varit fullt ös ,känns det som...
Min Man hade fridag hemma...skönt! Så vi (Han)städa husetimage386



Sen efter en dag med städ o dyligt...tog vi en mysig kvälls fika
Sen bar det av mot kvälls Luciaimage402

Efter en härlig stund med sång så begav vi oss vidare till klass rummet , o tog en fika
image406
Jag,Lojs & Rolf
image408
Knäppis Lojs
image409
Rolf,Mamms & T
image410
Mamma & Rolf


Så det var allt för oss...
Trevlig Kväll!


Ännu en full späckad helg över!

I Lördags fick vi njuta av en Jul uppvisning ....Vår lilla tjej hade dans med c4-Flickorna.
 (Skit dåli kvalite på bilderna dock)
Men det var så mysigt...Riktig Julkänsla!

Sen Var vi på Dop...image374
Det var lilla Nat som fick sitt namn....
Så nöjd & Glad hela dagen!
Pappa Enrice sjöng så vackert till sin dotter
Efter dopet samlades vi för fika time...
Sen blev det Presenter!!image383
 Såå det var alles... Trevlig helg för oss!

Nu helt plötsligt slog det mig....

För någon dag sen kom Thomas Granne fram o sa lite försiktigt..

-"Hörde du skulle bli Pappa,Det var en Fågel som viskade det"

Både jag o T tittade fundersamt på varandra ,vem har sagt det?

Fick då reda på det att det var en en
ensam o bitter skata som kraxat ut skvallret...

Hahahahaha


Men iallfall.....
Då slog det mig.... Shit...

T ska bli Pappa...För första gången.....
Pappa...
Det är stort..
Klart han gör ju redan ett underbart "jobb" som pappa för Lojs..
Lever o Andas för henne...





O jag ska få njuta av att bli mamma igen...
Underbar känsla!

Vad Vi längtar!!!



VI SKA BLI FÖRÄLDRARA!!!!image368

RSS 2.0